dijous, 2 de febrer del 2006

l'AMPA de l'escola. Per fi el relleu?


A mitjans de desembre em van arribar veus que hi havia un pare de l’escola que tenia ganes d’assumir la presidència de l'AMPA.
Al finalitzar la reunió de junta i delegats que vem tenir a finals de desembre, quan estàvem prenent una copa de cava per tal d’acomiadar l’any com es mereixia, vaig preguntar a un dels pares, en Jordi Murtra, si n’estava al corrent i em va presentar a qui estava disposat a agafar el relleu, en Víctor Bonavia, que té una filla a primer.
En aquell moment ja els hi vaig dir que la Junta no és només el President, en aquest cas jo, sinó que també hi ha altres membres que o bé han de continuar en el seu càrrec o bé s’han d’elegir de nou. Jo sempre he cregut que aquell que opta a un càrrec, encara que sigui al de President de l'AMPA d’una escola, ha de poder triar l’equip que l’ha d’ajudar. Els vaig dir que comunicaria la seva intenció als delegats a la primera reunió que hi hagués, així com ho comunicaria al Consell Escolar per tal que se’l convidés a les seves reunions, doncs no n’és membre.
Dit i fet.
A la reunió que vem fer, com cada tercer dijous dels mesos lectius, el dia 19 de gener vaig comunicar a les mares i pares membres de Junta i delegats que van assistir aquesta situació. Els hi vaig dir que hi havia un pare que tenia ganes i disposició de ser President de l'AMPA. Que, tal i com ja els hi havia dit, jo tenia ganes de deixar la presidència doncs al novembre farà sis anys que ho sóc i deu que vaig començar a col•laborar amb la Junta, primer com a delegat, després com vocal, Vicepresident i President. Que posava aquest fet en coneixement dels altres membres de la Junta per tal que anessin pensant sobre el què volien fer en el futur. I després de diverses reflexions al voltant d’aquests temes em vaig comprometre amb les mares i pares delegats a convocar l'Assemblea General Ordinària i la d’elecció de nova Junta per la segona o tercera setmana del curs 2006-2007.
La segona ocasió de repetir el discurs se’m va presentar el dilluns trenta de gener a la sessió del Consell Escolar, després de parlar de carnestoltes i de la festa lúdic esportiva vaig intervenir per tal de comunicar al Consell Escolar aquesta situació, que hi ha un pare que està en disposició d’assumir la presidència de l’associació. Que degut a que aquest pare no és membre del Consell Escolar sol•licitava a la Presidenta del Consell i Directora de l’escola, que es convoqués a aquest pare a les futures sessions, tant del ple del Consell com de la Comissió Econòmica. Òbviament la Montserrat va acceptar de bon grat i es va comprometre a fer-ho. I en la sessió del Consell vaig reiterar la meva intenció de convocar l’assemblea de renovació de càrrecs per la segona o tercera setmana del curs 2006-2007.
I em direu, per què llavors?
Primer per donar una sensació de normalitat estatutària a la resta de pares i mares de l’escola. El proper curs farà dos anys de l’elecció dels càrrecs i per tant es complirà el termini de dos anys, prorrogables, que marquen els Estatuts.
Segon, perquè aquest període donarà temps al Víctor i, jo crec que en Jordi Murtra l’ajudarà, a configurar l’equip de direcció una vegada hagin parlat amb la resta de pares i mares de la Junta i amb els delegats i delegades, i també a conèixer el funcionament i responsabilitats que tenen els òrgans col•lectius de l'escola, i en especial les responsabilitats, que per l'especial configuració dels serveis d’acollida, mitja pensió i extraescolars, té el President de L'AMPA.
Bé, ara ja només queda deixar passar el normal devenir del temps.