dimecres, 17 d’octubre del 2007

Estem acabant la dieta però, què passa amb els 80Km/h?

Ahir 16 va tocar anar a veure a l'amic Pasqual Ribera, el metge que em porta això de la dieta. Segueixo perdent pes malgrat que molt més lentament, ja són 19 kg. rodons els que he perdut i malgrat que aquest mes no he baixat de cintura si que ho he fet de malucs, i és que cada vegada em queda menys cul. M'he hagut de comprar tres pantalons, el que més urgia, doncs els que em vaig comprar a l'agost ja se'm cauen i els de l'hivern passat jo us podeu imaginar com em queden.
Avui, però, ens hem despertat amb polèmica, els anuncis a tota pàgina del RACC sobre la limitació de velocitat a les carreters i autopistes de l'àrea metropolitana de Barcelona. Aquesta mesura, però, és una entre d'altres que es contemplen al decret que intenta reduir la contaminació ambiental de l'entorn de Barcelona.
La meva opinió és que aquesta és una mesura que sempre crearà polèmica, com totes les mesures de limitació de velocitat a vies que en teoria estan reconegudes com ràpides. La limitació a 120 Km/h a les autopistes és més somni que realitat amb un problema, això si, aquells que circulen pel carril central a aquesta velocitat i que no avancen a ningú doncs el carril dret va buit i que obliguen o bé a creuar-se del primer al tercer carril o a seguir circulant avançant a aquests vehicles pel carril dret. Però això és un tema que ara no toca.
Allò que resulta curiós és que la zona de velocitat limitada no inclogui l'autopista de Mollet, aquesta que té un peatge a 12 km de Barcelona. Si amplien com diuen aquesta zona, què succeirà amb aquest peatge?
També crec que el Govern, en lloc de gastar-se els diners situant 8 radars de control de velocitat nous hauria d'instal·lar controls d'emissió de gasos per tal de veure a quines hores de quins dies es produeix una major contaminació ambiental en aquests trams de carreteres.
Una mida que a ningú satisfà ni satisfarà, el problema no és velocitat limitada fixa o variable, el problema són les caravanes quilomètriques que cada matí es fan a qualsevol de les entrades de Barcelona i que contaminen més que uns vehicles circulant a 80 o a 100Km/h.