dimecres, 11 de desembre del 2013

La pastisseria creativa. Octubre 2013

Tot això va començar ja fa mesos, un fred dia de febrer passejava per davant de la pastisseria Escribà i vaig llegir un petit cartell on s'anunciaven cursos de pastissos amb fondant de sucre, que  no amb sucre fondant, no confonguem. El mes de setembre vaig rebre un correu anunciant-me la programació dels tallers de la Escribà Academy per al darrer trimestre de l'any. Una programació interessant on, als meus ulls, va destacar el de "Macarons d' avantguarda" una elaboració que ja havia intentat, però que mai no m'havia sortit.

Una humida i finalment plujosa tarda de divendres, la pitjor per als macarons, l'excel·lent Oscar Hernández ens va explicar els mil secrets d'aquesta delicada "galeta" i dels farcits que l'acompanyen: melmelades, cremes i ganaches, i que una vegada els coneixes entens el per què del seu preu.

Us deixo una foto dels darrers que vaig fer-ne.

  
El segon taller dedicat als "CakePops especials de Halloween" el va impartir la noia que fins i tot el cognom té dolç, Elena Torrón. Des de la preparació de la boleta de bescuit fins al seu ornament una vegada recobertes de xocolata, que no de candy melts. Formes divertides que, després, serveixen com inspiració per a altres èpoques de l'any.








I per últim, per acabar octubre, el taller de Panellets per quedar molt bé. Massapà tradicional o fi, coco confitat, crema catalana, codony, i  com no el tradicional de pinyons. Podeu veure els panellets al meu espai d'instagram, no vaig fer fotos amb la càmera gran.

Va ser un mes, doncs, on termes com atemperar o desclarar, o bé ingredients com glucosa, sucre fondant ( no fondant de sucre), sucre invertit, clares envellides, pectina (nh i de poma), cremor tàrtar, etc. s'han convertit en normals, gaire bé de diari.

La fotografia? Bé, ja veieu, de producte.